Sabtu, Ogos 22, 2009

NIAT PUASA DI BULAN RAMADHAN

Alhamdulillah..Ramadan datang lagi, semoga kita semua mendapat keberkatannya. SM tempek lafaz niat puasa di sini supaya tak lupa...

niat_puasa_sebulan
" Yang bermaksud, Sahaja aku berpuasa sebulan pada bulan Ramadan bagi tahun ini kerana Allah Taala "

niat puasa harian

nawaitu souma godhin ‘an adaa i, fardhi syahri ramadhaana haadzihis
sanati lillahi ta’aalaa
 
" Yang bermaksud, Sahaja aku berpuasa esok hari untuk menunaikan fardhu puasa pada bulan Ramadan bagi tahun ini kerana Allah Taala "

Lafaz niat berbuka puasa:

niat buka puasa

allahumma laka somtu wa bika aamantu wa ‘alaa rizqika afthartu
birahmatika ya arhamarrohimin

" Yang bermaksud, Ya Allah keranaMu aku berpuasa, dengan Mu aku beriman, kepadaMu aku berserah dan dengan rezekiMu aku berbuka (puasa), dengan rahmat MU, Ya Allah Tuhan Maha Pengasih "

Tiada ulasan: